(Kaynak sportingintelligence)
İki büyük üretici Adidas ve Nike'a göre yapılan araştırmada listenin zirvesinde M.United var. İkinciliği R.Madrid alıyor. Yalnız Adidas cephesinde işin içine ekstra ürünler girince markanın en büyük müşterisi Liverpool. Popülaritesi azalmış İtalyan futbolunun üç lokomotif takımı listede yer almışlar. 4 İngiliz, 3 İtalyan, 2 İspanyol ve 1 Alman takımı var. Ayrıca bu takımlar Deloitte Para Ligi araştırmasına göre dünyanın en zengin 10 kulübü. Para parayı çekiyor gördüğünüz gibi.
Bizim ligimizde öncelikle F.Bahçe'nin başarısıyla bütün kulüplerin iştahını açan forma ve yan ürün satışlarını global düzeyde arttırmak için hem kulüplerin hem de ligimizin marka değerinin sözde değil "özde" gelişmesi gerek. Bununla beraber Asya ve Ortadoğu'daki nüfuzumuzu kullanmamamız için hiçbir sebep yok. Bu listedeki büyük kulüplerin Amerika ve Asya gezileri yapmaları gibi bizde Asya'daki Türk devletlerini gezmeyi orada maçlar yapmayı düşünmeliyiz. Ha keza aynı ilgiyi Ortadoğu ve zengin Arap ülkelerinde de bulabiliriz. Tek bir geziyle binlerce forma satılmaz elbette, bunu bir ritüel haline getirerek takım ve lig bilinirliğinin arttırılmasını sağlayacaktır. Tüccar adam bir "mal" ürettiği zaman bunun alıcısının kim olduğunu bilir. Bizim takımlarımız ve bizim ligimiz şimdilik Japonya, ABD gibi piyasalarda rakipleriyle boy ölçüşemez. O zaman potansiyeli olanları kullanmaktan neden geri duralım?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder