19 Ekim 2010 Salı

Daum'un kirleri temizlendi artık: 1-4



# Şurası bir gerçek ki Daum'un lekeleri iyice silindi takımdan. Deplasmanda tempo yapan, uyutmayan, pozisyon bulan bir Fenerbahçe'ye hoşgeldin diyelim. Aykut Kocaman'ı sevelim, sevmeyenleri uyalarım!

# Maç öncesi yazımızda Lig Tv'den gelen haberler neticesinde muhtemel onbiri Semih-Niang kurgusuyla vermiştim. Fakat bu duruma şaşırdığımı, benim bildiğim Aykut hocanın bu maça üçlü orta saha ve Özer'le başlayacağını düşündüğümü söylemiştim. Neyse ki Lig Tv yanıldı ama Aykut Kocaman'la kurduğumuz empati beni yanıltmadı. Aslında sahaya çıkan onbir kesik yiyen Santos'u hariç tutarsak 23 Ağustos günü kaleme aldığımız Değişimin onbiri ne olacak? başlıklı yazımızda verdiğimiz onbirle aynıydı. (Grafik BURADA) Aykut Kocaman'ın tarifini verdiği değişimin ideal onbiri budur. Ayrıntılarına tekrar girmek istemiyorum blogda bu konuda iki ayrıntılı tarif mevcut. Kaderin kötü bir cilvesidir ki Özer'in sakatlığıyla yine bu kadronun sahada neler yapabileceğini göremedik. Young Boys maçının ikinci yarısında da nispeten sahada olan bu onbir o zaman da Stoch'un atılması neticesinde bozulmuştu. Çok ilginç...

# Semih'in oynaması Özer'in oynamasında daha iyi oldu diyebilirsiniz. Bu maç için katılabilirim ama uzun vadede değil. Özer oynasa ve farzı misal 2-0 kazansak takım savunması adına daha pozitif görüntüler sergileyebilirdik. Konya'nın da canı bu kadar. Bu maç için de bile sırıttı bu stil. Diziliş bir ara yine 4-2-4'e döndü. Dia ve Stoch oynarken Semih'in hatta Alex'in ilkonbirde olması facia gibi birşey. Süpriz olmadı.

# Kimse kusura bakmasın bugün takımın temposuna hızına etki eden faktörlerden biri de Alex'in olmayışıdır. (Kocaman geçelim bu konuları diyor ama ben geçmem! :)) Alex'in ayrılışından sonra o bölgeye hareketli, atletik ve teknik bir futbolcunun transferi en büyük hayalim. Bu sene elimizden kaçırdığımız Hazard gibi. (Benim için oranın babası Sneijder)

# Stoch ve Dia iki genç transfer. Stoch gol atmak için çırpınıyor, forma öpüyor; Dia eli kolu durmuyor hep duada hep serzenişte. Güleç yüzler, dinamizm. Hele şükür Fenerbahçe ya hele şükür! Eline sağlık Aykut Kocaman.

# Mehmet Topuz ne kadar iyiydi değil mi? Yalnız form düzeyinde bir istikrar problemi var. Bu maç övüp haftaya sövmek istemiyorum. Bugünkü gibi aktif, oyunun içinde kalmaya devam etsin Milli Takım oyuncusu olur.

# Caner'e kızmayın ya! diyesim geliyor. Tanımam etmem, karakterini bilemiyorum ama kaçak dövüşmüyor elinden geleni yapıyor gibi geliyor bana. Hataları olacaktır. Samimiyeti önemli.

# Trabzon deplasman, Kayseri deplasman, Beşiktaş içerde. Puan kaybedilen üç maç. Kağıt üstünde her takımın puan kaybının muhtemel olduğu maçlar. Bu maçlar harici 5'te 5 galibiyet. 21-5 gol averajı. Artık bu tabloyu zorlu maçlara da yansıtma zamanı geldi. G.Saray ve Bursa maçları bu bakımdan çok belirleyici olacak.

# Ziya Doğan zihniyetinin bu ligden ihraç edilme vakti gelmedi mi? Deri ceketiyle, mizacıyla hasmına her an kafa atacakmış gibi bir hali var. Zaten oynattığı takımlarda kafa atıyor, tekme atıyor! Utanmadan bir de Aykut Kocaman'ı şark kurnazlığı yapmakla suçlamış.

# Konya maçı böylece bitti. Maçın içine derinlemesine nüfuz eden bir yazıdan ziyade bu sefer hafif geçtik. Taraftar duygusuyla :) Görüşlerinizi bekleriz efendim.




2 yorum:

Supernaut dedi ki...

Maddelerden birinde olsun yanlış bir şey göremedim, hepsine katılıyor ve imzamı atıyorum. Eline sağlık.

Ziya Doğan zihniyeti: "3 büyüklerin başına sokaktan geçen birini de getirsen zirveye oynatır" zihniyeti. Değil ligden ihracı, ülkeden ihracı gerekir, Mozambik 1. liginde başarılı olabilir belki tekme tokat.

Mehmet Topuz: Valencia - Bursa maçındaki Mehmet Topal'ı gördüm sahada sanki. Biz Valencia, Konya da Bursa olmuştu... Aynı pozisyon, aynı stil, sanmıyorum formunun düşeceğini... Emre de rahat etti, 90 dakikayı çıkardı farkedildiyse...

Erdem dedi ki...

Supernaut haklısın Emre 90 dakikayı çıkardı üstüne bir de hücuma katılabildiği (ve gol attığı) bir maç oldu. Topuz'dan beklediğimiz efekt buydu her zaman. Karşılığını aldığımız en iyi maçlardan biri oldu. Devamı tek dileğimiz :)